Highlights

Hägglundsjoggen 2024

Vår mycket populära och klassiska årligen återkommande löptävling som körs under fem onsdags kvällar i maj och juni. Loppets sträckning går runt Höglandssjön. Banlängden är ca 4 km

Tävlingsanmälan

SERIETÄVLINGAR

Varje år arrangerar klubben 3-4 serietävlingar (inkl. det årliga Klubbmästerskapet).

Anmälan ska göras i förväg på nätet. Länk till anmälan publiceras på hemsidan tillsammans med information om aktuell tävling.
Det går även undantagsvis att anmäla sig på plats på tävlingsdagen.
Dessa tävlingar körs vanligtvis på vardagkvällar.

SPRINTCUPEN

3-4 deltävlingar för ungdomar som arrangeras av kommunens olika föreningar. Dessa tävlingar avslutas i regel med en final under våren i form av en stafett mot övriga kommuner i distriktet.

Anmälan till dessa tävlingar görs via Tävlingskalendern på Idrottonline. Länk dit hittar ni här på hemsidan under rubriken “Tävlingskalender” längst upp på sidan. Här nedan finns en länk till en lathund för hur man går tillväga med denna anmälan.

DISTRIKTSTÄVLINGAR MM

Nästan varje helg under den intensiva skidsäsongen arrangeras Distriktstävlingar runt om i distriktet för alla åldrar.

Anmälan till dessa tävlingar görs endast via Tävlingskalendern på Idrottonline. Länk dit hittar ni här på hemsidan under rubriken “Tävlingskalender” längst upp på sidan. Här nedan finns en länk till en lathund för hur man går tillväga med denna anmälan.

Tänk på att anmäla i tid innan sista anmälningsdag går ut. Ordinarie anmälningsavgift betalas av klubben. Vid efteranmälan betalar den aktive själv merkostnaden (i regel 50% av anmälningsavgiften).

Kan man inte vara med på en tävling där man är anmäld gäller att man själv står för anmälningsavgiften om man ej har giltiga skäl till att utebli (sjukdom eller skada).

Det går även bra att anmäla sig till tävlingar utanför distriktets gränser (även dessa endast online). Man måste då själv meddela Niklas på kansliet i de fall då anmälningsavgiften ska betalas i förväg (står i inbjudan).

Föreningen betalar anmälningsavgifter för barn och ungdomar upp tom 16 år och juniorer (16 – 20 år) samt seniorer med kontrakt.

Tränare får sina tävlingsavgifter inom distriktet betalda av föreningen.

Medlemmar betalar sina tävlingsavgifter direkt till arrangören. Vid vissa tävlingar kan avgift betalas till/genom Hägglunds kansli om det är överenskommet.

Guldpartner

Silverpartner